راهنمای محصولات

همه چیز در مورد بی‌متال زیمنس

بطور کلی برای آشنایی با بی‌متال زیمنس و مزایای آن نسبت به رقبای موجود در بازار لازم است ابتدا با اساس کار بی متال و اهمیت آن در صنعت صحبت کنیم. در مجموع حفاظت از موتور در صنایع بزرگ و کوچک و الخصصوص در بخش اتوماسیون صنعتی از اهمیت بالایی برخورد دار است. خرابی موتور در هر صنعتی می‌تواند خسارت قابل توجهی برجا بگذارد، کارکرد صحیح و درست الکتریکی و مکانیکی موتور و شناسایی ایراد آن بر عهده بی‌متال است.

بی متال چیست ؟

بی‌متال با نام اصلی ( Bimetal ) و یا رله اضافه بار حرارتی یک قطعه الکترونیکی است که کار آن حفاظت و ایجاد ایمنی لازم برای موتور در مقابل اضافه بار و جریان اتصال کوتاه می‌باشد. این محصول دارای دو کلید دستی و اتوماتیک می‌باشد و هم‌چنین دارای کلید ریست خطا است. رنج جریانی در این محصول متفاوت است و قابلیت تنظیم شدن دارد. از دیگر ویژگی‌های ظاهری این دستگاه نصب یک تیغه کمکی برروی خود محصول می‌باشد. بطور خلاصه بی‌متال زیمنس شامل ویژگی‌های زیر می‌باشد:

ویژگی‌های اصلی بی‌متال زیمنس

  1. محافظت از موتور در مقابل اضافه بار و جریان اتصال کوتاه
  2. دارای رنج وسیع جریانی از 0.45 آمپر الی 80 آمپر
  3. دارای تیغه کمکی بر روی خود بیمتال
  4. مکان تنظیم رنج بیمتال
  5. دارای کلید اتوماتیک و دستی, کلید ریست خطا
  6. دارای رنج های متناسب با کنتاکتور

برای مشاهده دقیق انواع بی‌متال با کد مخصوص کالا می‌توانید از صفحه محصولات بی‌متال زیمنس در فروشگاه برتر اتوماسیون هفت دیدن بفرمایید.

 

مزایا :

  • جلوگیری از گرمای شدید در موتور
  • اقتصادی بودن به جهت هزینه مناسب و کم
  • نصب مستقیم بر روی کنتاکتور
  • قابلیت تنظیم
  • قابلیت عیب یابی تجهیز

 

اجزای تشکیل دهنده بی متال :

  • تیغه برای اتصالات
  • ترمینال هایی برای اتصال به کابل و باز و بسته کردن مدار موتور
  • ترمینال مشترک مدار فرمان
  • دکمه یا پیچ تنظیم جریان
  • کلید برای تغییر وضعیت

راهنمای نصب بی متال زیمنس

اولین نکته قابل توجه در نصب بی متال دمای مکانی است که بی متال در آن نصب می‌شود نباید بیش از حد بالا باشد چون ممکن است با افزایش دمای محیط تجهیز گرمای آن را بعنوان دمای موتور شناسایی کند و آن را یک اخطار بخواند و درنهایت موتور را خاموش کند و این عمل در دفعات بالا بدون آنکه موتور گرم شده باشد می‌تواند به تجهیز مربوطه آسیب بزند. نصب بی متال بصورت ریلی می‌باشد و در خروجی کنتاکتور متصل می‌گردد.

برای انتخاب آمپر بی متال خود به جریان موتور خود توجه کنید و حدود 1.5 برابر آن را برای آمپر بی متال خود انتخاب کنید.

 

در تصویر فوق مشاهده می‌کنید برق ورودی از کنتاکتور رد میشود سپس از بی متال نیز عبور می‌کند و در نهایت موتور را فعال می‌کند، در این میان بی متال نقش حفاظت موتور رو بازی ایفا می‌کند.

بی‌متال زیمنس از کد 3RU2116-0GB0 الی 3RU2136-4RB0 وجود دارد که شما برای مشاهده دقیق محصول مورد نظر خود می‌توانید کد مورد نظر را در سایت زیمنس وارد نماید

 

کلام آخر

در این مقاله با اهمیت استفاده از تجهیز بی متال آشنا شدیم و الزام وجود آن در تابلو برق و یا دیگر تجهیزات در بخش های صنعتی و حتی بخش های کوچکتر مانند وسایل برقی منازل مسکونی آشکار شد. بنابراین چنانچه نیاز به این تجهیز دارید و یا برای مشاهده انواع مختلف از این محصول می‌توانید به فروشگاه اتوماسیون هفت سر بزنید و بصورت آنلاین از محصول و کاربرد متنوع آن دیدن بفرمایید.

هم چنین برای خرید و یا نیاز به مشاوره در مورد کالا با شماره 8066 930 0912 تماس حاصل فرمایید.