راهنمای محصولات

کلید اتوماتیک زیمنس سری 3VA1 و 3VA2 و راهنمای نصب آن

همواره در تجهیزات حفاظت از مدارهای الکتریکی امر بسیار مهمی به شمار می‌آید. کلید اتوماتیک زیمنس سری 3VA1 و 3VA2 تجهیزی است که برای محافظت از تجهیزات از قبیل موتورو تجهیزات صنعتی و حفاظت از شبکه ی برق ورودی در برابر اتصال کوتاه ، اضافه جریان، اضافه ولتاژ و غیره استفاده می‌شود.

کلید اتوماتیک چیست؟

کلید اتوماتیک MCCB (به انگلیسی Molded Case Circuit Breaker) یک تجهیز حفاظتی در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه می باشد. قابل ذکر است که این وسیله به نام های دیگر کلید کامپکت یا کلید اتوماتیک کامپکت نیز شناخته می شود و همراه از تجهیزات حفاظتی بسیار مهم در تابلو های صنعتی می باشد.

کلید های اتوماتیک زیمنس SENTRON:

کلید های اتوماتیک زیمنس جزء خانواده محصولات حفاظتی فشار ضعیف زیمنس SENTRON بوده و در 4 مدل 3VA1، 3VA2، 3VA5 و 3VA6 توسط شرکت زیمنس ارائه شده است، کلید کامپکت زیمنس 3VA1 و کلید کامپکت زیمنس 3VA2 با پشتیبانی از استاندارد IEC60947 برای اروپا و مطابق استاندار به اصطلاح اروپایی ارائه شده است. کلید کامپکت زیمنس 3VA5 و کلید کامپکت زیمنس 3VA6 با پشتیبانی استاندارد UL489 برای کشورهای آمریکا شمالی و مطابق استاندار به اصطلاح آمریکایی ارائه شده است.

  1. سری 3VA1
  2. سری 3VA2
  3. سری 3VA5
  4. سری 3VA6

ویژگی‌های کلید اتوماتیک زیمنس سری 3VA

  1. رنج وسیع از 16 آمپر الی 630 آمپر
  2. قابلیت تنظیم جریان قطع
  3. قدرت قطع تا 10 برابر جریان نامی
  4. محافظت از تجهیزات از قبیل موتور در برابر اتصال کوتاه

انواع کلید اتوماتیک زیمنس سری 3VA1 و 3VA2

کلیدهای اتوماتیک زیمنس انواع مختلفی دارند که در تصویر زیر نمایش داده شده است:

 

1. کلید اتوماتیک زیمنس سری 3VA2 ، 3VA1

با ویژگی‌های اصلی این نوع کلید در قسمت بالاتر مقاله آشنا شدیم. اگر قصد خرید انواع کلید اتوماتیک زیمنس سری 3VA را دارید می‌توانید به فروشگاه‌های معتبر زیمنس در سراسر کشور مراجعه کنید.

2. کلید اتوماتیک سری 3VM زیمنس

ویژگی‌های این نوع محصول به صورت زیر است:

  • طراحی محصول در ابعاد مناسب و کوچک
  • دارای 1 پل تا 3 پل
  • آمپر 36 KA برای 1 پل
  • آمپر 16 تا 55 KA برای 3
  • عملکرد مناسب و ثابت تا دمای بالای 50 درجه سانتیگراد
  • قابلیت نصب بصورت پلاگین و ثابت

3. کلید اتوماتیک سری 3VL زیمنس

  • جریان از 16A تا 1600A
  • دارای 3 پل تا 4 پل
  • عملکرد مناسب و ثابت تا دمای بالای 50 درجه سانتیگراد
  • مناسب برای نصب در زاویه 90 درجه
  • عملکرد بصورت دسته و موتوری
  • قابلیت نصب بصورت پلاگین و ثابت

4. کلید اتوماتیک سری 3VT زیمنس

5. کلید اتوماتیک سری 3VF زیمنس

برای تماشای کاتالوگ اصلی محصول انتخاب شده خود می‌توانید وارد سایت کاتالوگ شده و کدفنی کالای خود را در قسمت کادر سفید بالای صفحه وارد نمایید.

راهنمای نصب کلید اتوماتیک زیمنس سری 3VA1 و 3VA2

با توجه به آنچه گفته شد کار کلید حفاظتی اتوماتیک حفاظت از جریان در تابلوهای صنعتی است. بنابراین اولین المانی که در تابلو صنعتی نصب میگردد کلید حفاظتی می‌باشد.

برای نصب کلیدهای حفاظتی زیمنس به موارد زیر توجه کنید:

  1. انتخاب کلید حفاظتی با جریان مناسب برای تابلو صنعتی بر اساس جریان مصرفی
  2. ابتدا مطمئن شوید که سیستم هیچ گونه اتصالی با منبع برقی ندارد تا از بروز خطرات احتمالی اولیه جلوگیری شود
  3. کلیدهای کامپکت یا حرارتی معمولا اولین تجهیز حفاظتی می باشد که مستقیم با شبکه ی ورودی برق در ارتباط می باشد. لذا در هنگام نصب حتما از عایق بودن اتصالات و نحوه اتصال دقیق سیم یا کابل یا شینه ی مسی مطمئن شوید.

معمولا کلید های حرارتی در سمت چپ و پایین یک تابلو صنعتی نصب می شود و عایق بندی کابلهای اتصالی به دلیل جریان بالای عبوری از این کلیدها بسیار با دقت بالا انجام میگیرد. در شکل زیر نمونه نصب یک کلید حرارتی را در یک تابلو صنعتی مشاهده می کنید :

 

[

کلام آخر

در این مقاله با کلید حفاظتی اتوماتیک زیمنس و انواع آن آشنا شدیم و اهمیت وجود آن در تجهیزات و تابلو برق روشن شد. فروشگاه اتوماسیون هفت بعنوان یکی از نمایندگی‌های معتبر شرکت زیمنس همواره جهت مشاوره و اطلاع از قیمت‌ها آماده پاسخگویی می‌باشد. برای تماس با مشاوران ما با تلفن 8066 930 0912 تماس حاصل کنید.

سوالات متداول :

کلید حفاظتی اتوماتیک چیست ؟

کلیدهای حفاظتی اتوماتیک زیمنس تجهیزی است که در تابلوهای برق صنعتی جهت حفاظت از موتور در برابر اتصال کوتاه و اضافه بار قرار می‌گیرد.

کلید حفاظتی در کجا کاربرد دارد ؟

کلید حفاظتی اتوماتیک زیمنس بیشتر در صنایع بزرگ در تابلو برق‌ها جهت حفاظت و جلوگیری از بروز خطرهای احتمالی استفاده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *