راهنمای محصولات

معرفی و بررسی کنتاکتورهای زیمنس سری SIRIUS 3RT

در دنیای پیشرفته امروز ، اتوماسیون صنعتی به سرعت در حال رشد و توسعه است و باعث تحولات فراوان در تجهیزات الکتریکی می‌شود . یکی از عناصر اساسی در سیستم‌های اتوماسیون صنعتی، کنتاکتورها هستند که نقش مهمی در کنترل سیستم‌ها ایفا می‌کنند . برندهای مختلف در این زمینه فناوری‌های متنوعی را برای تولید کنتاکتورها به کار گرفته‌اند ، اما یکی از نام‌های برجسته و پرطرفدار در این حوزه، شرکت زیمنس (SIEMENS) است .

کنتاکتورهای زیمنس (SIEMENS) ، به عنوان یکی از پیشگامان در زمینه تولید تجهیزات اتوماسیون صنعتی ، به ویژه کنتاکتورها ، از تکنولوژی‌های پیشرفته و استانداردهای بین‌المللی برای تولید محصولات با کیفیت و عملکرد بالا استفاده می‌نماید . این مقاله با هدف معرفی و بررسی اجمالی از کنتاکتورهای زیمنس به بررسی ویژگی‌ها ، کاربردها و فواید این تجهیزات می‌پردازد . این تجهیزات ، به دلیل قدرت کنترل الکتریکی ، انعطاف‌پذیری و امکانات پیشرفته ، در صنایع مختلف از جمله صنعت و اتوماسیون صنعتی جایگاه مناسبی را به خود اختصاص داده‌ است .
در ادامه مقاله ، به تحلیل دقیق‌تر و معرفی کنتاکتورهای زیمنس پرداخته خواهد شد تا شما با نحوه عملکرد و کاربردهای این تجهیزات بهتر آشنا شوید .

درباره کمپانی زیمنس چه می دانید؟

تاریخچه شرکت زیمنس بر می گردد به سال 1847 که توسط ورنرفون زیمنس در برلین آلمان استارت اولیه این کار زده شد . این شرکت توانست به معتبرترین شرکت صنعتی در آلمان تبدیل شود و هم اکنون در زمینه صنعت و سلامت و زیرساخت و صنایع شهری فعالیت دارد . این کمپانی بزرگ بیش از 170 سال است که در حال ارائه و فروش محصولات زیمنس در سرتاسر جهان است و توانسته است شهرت و اعتبار جهانی برای خود کسب کند . زیمنس بعنوان یکی از بزرگترین و پیشرفته‌ترین شرکت‌های جهان شناخته می‌شود . این شرکت آلمانی نه‌ تنها در زمینه‌های مختلف صنعتی و انرژی فعالیت دارد بلکه تجهیزات الکترونیکی و الکتریکی آن نیز جزء برترین محصولات دنیاست .

کنتاکتور چیست؟

در کارگاه‌های صنعتی به قطعه ای برای کنترل کلید فرمان اصلی قطع و وصل کردن مدار الکترونیکی به قطعه‌ای بنام کنتاکتور نیازمندیم . کنتاکتور یک کلید الکتریکی است و مانند رله ای است که مشابه یک کلید سه فاز دارای سه کنتاکت قدرت و کمکی جهت مدار فرمان می باشد که در جریان های بالا استفاده می شود و رله‌های معمولی تر عموما برای جریان‌های کمتر به کار میروند . از دیگر موارد کاربرد کنتاکتور می توان به کنترل بارهای مختلف همانند الکترو موتورها ، بانک های خازنی ، مدارات روشنایی ، گرمکن‌های الکتریکی و سایر تجهیزات الکتریکی اشاره کرد.کنتاکتورهای زیمنس، با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین و استانداردهای بین‌المللی، در مدیریت ادوار الکتریکی ارتقاء و انعطاف بیشتری ارائه می‌دهند. این تجهیزات با دقت و قابلیت اطمینان بالا، مناسب برای کاربردهای گوناگون از جمله صنعت، ساختمان، و اتوماسیون صنعتی هستند.

معرفی کنتاکتورهای زیمنس سریSIRIUS 3RT :

بطورکلی کنتاکتورهای زیمنس از مواد با کیفیتی ساخته میشود و به همین دلیل باعث کارکرد پایدار ، دوام بالا و عملکرد خوب در صنعت الکترونیک شده است . همچنین شرکت زیمنس کنتاکتورهای خود را در مدل‌های مختلف با ویژگی متنوع تولید کرده است تا بتواند نیاز کاربران را پاسخ بدهد . یکی از این مدل‌ها کناکتورهای سری 3RT است . این مدل مناسب کاربردهای صنعتی است و در نسخه‌های AC , DC و UC ( جریان متناوب ، جریان مستقیم و کاربرد عمومی ) در دسترس است . این مدل کنتاکتورهای زیمنس در مدل‌های تک فاز ، سه فاز در ولتاژها و جریان‌های متناوب و مستقیم قابل استفاده هستند .

اجزای کنتاکتور

کنتاکتورها از سه بخش اصلی ساخته شده‌اند که شامل :

  1. سیم پیچ / الکترومغناطیس : سیم پیچ مهمترین قسمت کنتاکتور است . این قسمت وظیفه فراهم کردن نیرو محرکه برای بستن کانتکت‌ها را دارد و جریات الکتریکی را دریافت میکند . این قطعه همانند یک آهنربا الکترومغناطیسی است .
  2. محفظه : محفظه‌های به عنوان عایق و محافظ هستند و ایمنی کنتاکتورها را افزایش میدهند با وجود این قطعه افراد به راحتی میتوانند با این دستگاه تماس مستقیم داشته باشند .
  3. کانتکت‌ها : کانتکت‌ها نیز یکی از مهمترین اجزای تشکیل دهنده کنتاکتورها هستند . این قطعه وظیفه حمل جریان را بر عهده دارد .کانتکت ها در دارای مدل‌های متفاوتی هستند و هر کدام از آن‌ها نیز نقش متفاوتی در کنتاکتورها دارند . برخی از این مدل‌ کانتکت‌ها عبارتند از کانتکت فنری ، کانتکت جانبی و کانتکت برق .

 

مزیت‌های استفاده از کنتاکتورهای زیمنس سری SIRIUS 3RT :

کنتاکتورهای کمپانی زمینس SIRIUS 3RT با کد و شناسه‌های فنی متفاوت در بازار عرضه می شوند که هرکدام از آن ها دارای مزیت های منحصر به فرد در تکنولوژی صنعتی می باشند. استفاده از این کنتاکتورها مزیت هایی دارد که ازجمله می توان به این ویژگی ها اشاره کرد:

  • در صورت استفاده از کنتاکتور قابلیت هوشمندسازی و اتوماتیک کردن مدار فرمان وجود دارد.
  • سرعت بالای قطع و وصل کردن موتورها
  • کنترل و فرمان از راه دور مدارها و موتورها
  • از نظرحفاظتی دستگاه‌های ایمن تر و قابل اطمینان تری می باشند.
  • قیمت بسیار مناسبی نسبت به رقبا دارند.
  • طول عمر بسیار بالا آن بسیار زبان زد است.
  • قابلیت تعمیر و تعویض بوبین را دارد.
  • امکان قرار گرفتن در شرایط مختلف آب و هوایی را دارد.

کاربردهای کنتاکتورهای زیمنس سری SIRIUS 3RT :

  • صنعت خودروسازی: کنتاکتورهای زیمنس به کنترل موتورها ، سیستم‌های روشنایی، و سیستم‌های ایمنی کمک می‌کنند.
  • اتوماسیون صنعتی: در سیستم‌های اتوماسیون و کنترل صنعتی، این کنتاکتورها به عنوان عناصر کلیدی در اداره ادوار الکتریکی به کار می‌روند.
  • ساختمان و تأسیسات: در سیستم‌های الکتریکی ساختمانی، کنتاکتورهای زیمنس به مدیریت نورپردازی، سیستم‌های گرمایشی و تهویه مطبوع کمک می‌کنند.

معرفی انواع کنتاکتورهای زیمنس سریSIRIUS 3RT :

کنتاکتور 12 آمپر زمینس مدل 3RT2024-1AP00

کنتاکتور زیمنس مدل 3RT2024-1AP00، یک کلید قدرت با جریان 12 آمپر و توان 5.5 کیلو وات در ولتاژ 220 ولت است. این کنتاکتور سایزS0،مجهز به کنتاکت کمکی شامل یک تماس باز (NC) و تماس بسته (NO) است و از نوع پیچی برای اتصالات استفاده می کنند با ساختار کوچک و کارآمد، این محصول برای استفاده‌های صنعتی که به دستگاهای کوچک و کارآمد نیاز دارند، بسیار مناسب است.

کنتاکتور زیمنس

کنتاکتور 80 آمپر زیمنس مدل 3RT2038-1AP00

کنتاکتور زیمنس مدل 3RT2038-1AP00 ، یک کلید قدرت برای مصارف صنعتی با جریان 80 آمپر و توان 37 کیلو وات در ولتاژ 400 ولت است. این کنتاکتور سه فاز با ولتاژ کنترل 230ولتAC و فرکانس 50 هرتز ، مجهز به تماس دخو یک تماس دز است و از نوع پیچی برای اتصالات استفاده می کند . این محصول از سری S2 در طراحی کوچک و فشرده ای عرضه می شود .

کنتاکتور 95 آمپر زیمنس 3RT2046-1AP00

کنتاکتور 95 آمپر زیمنس مدل 3RT2046-1AP00 ، یک کلید قدرت برای مصارف صنعتی با جریان 95 آمپر و توان 45 کیلو وات در ولتاژ 400 ولت است . این کنتاکتور سه فاز با ولتاژ کنترل 230 ولت ACو فرکانس 50 هرتز، مجهز به کنتاکت های کمکی شامل(NO) و یک تماس (NC) است و از نوع پیچی برای اتصالات استفاده می کند . این محصول از سری S3 در طراحی کوچک و فشرده عرضه شده است .

 

حرف آخر

کنتاکتورهای زیمنس با تلفیق قدرت، انعطاف‌پذیری و فناوری پیشرفته، در جهت بهبود مدیریت ادوار الکتریکی و افزایش کارایی سیستم‌های الکتریکی متنوع مورد استفاده قرار گرفته‌اند. این تجهیزات، با تضمین عملکرد بهینه و پیشرفت در زمینه‌های مختلف صنعتی، به عنوان انتخابی هوشمندانه برای نیازهای پیچیده و متنوع در دنیای امروز معرفی می‌شوند. همچنین اگر شما قصد خرید انواع محصولات اتوماسیون صنعتی را از نمایندگی‌های معتبر دارید ، پیشنهاد ما شرکت اتوماسیون هفت است که نماینده رسمی برندهای مطرح این حوزه مثل زیمنس ، آتونیکس ، مین ول و …. که این محصولات را با گارانتی معتبر و ضمانت اصل بودن و بهترین قیمت به فروش میرساند .