راهنمای محصولات

آشنایی با کلیدهای حرارتی زیمنس سری 3RV2

یکی از اساسی‌ترین چالشی که کارخانه‌ها و صنعت های بزرگ با آن روبرو هستند، حفظ تجهیزات و دستگاهای بزرگ صنعتی و تولیدی و کنترل دمای آن برای پیشگیری از خطرات احتمالی از جمله سوختن دستگاه و یا دمای بالای تجهیزات در حین انجام کار و انفجار ناشی از آن می باشد. امروزه کلیدهای حرارتی زیمنس این دغدغه صاحبان کارخانه و تجهیزات بزرگ را حل کرده است. ما در ادامه قصد داریم شما را با عملکرد این نوع کلیدهای حرارتی آشنا کنیم.

کلید حرارتی چیست ؟

بریکر محافظ موتور یا کلید حرارتی ، دستگاه الکترومکانیکی ساده است که از موتور الکتریکی در مقابل اضافه بار ، نوسانات جریان ورودی و وقفه‌های برنامه ریزی نشده مدار اصلی محافظت میکند . از سری وقفه‌هایی که احتمالا رخ میدهد میتوان به خطاهای خط و افت فاز یا عدم تعادل موتورهای سه فاز اشاره کرد .
با استفاده از کلید‌های حرارتی میتوان حفاظت بدون فیوز را فعال کرده و از آسیب دیدن موتورها جلوگیری نمود . در این مواقع کلید حرارتی در صورت ایجاد اتصال کوتاه ، مدار را قطع و بار را خاموش میکند .
همچنین کلیدحرارتی دارای سیستم تاخیر حرارتی است که این ویژگی از راه اندازی مجدد در زمانیکه حرارت موتور بالاست جلوگیری میکند . همچنین در برخی از کلیدخای حرارتی امکان راه اندازی موتور به صورت خودکار وجود دارد . به طور کلی کلید حرارتی برای کنترل و حافظت از موتورهای الکتریکی در برابر اضافه جریان بیش از حد مجاز و بار اضافه استفاده می‌شود. برند زیمنس ارائه دهنده کلیدهای حرارتی متنوع در مدلهای مختلف و رنجهای جریانی مختلف به صورت قابل تنظیم و فیکس می‌باشد.

انواع کلید حرارتی زیمنس

شرکت زیمنس تولید کننده انواع تجهیزات برق صنعتی است که کلیدهای حرارتی یا محافظ موتور را تولید میکند . این کلیدهای حرارتی در مدل‌های 3RV10 و 3RV20 به عنوان تیپ قدیم و جدید بعنوان مطرح‌ترین کلیدهای حرارتی در بازار هستند . رنج آمپر این کلیدهای حرارتی از 0.11 تا 100 آمپر هستند . همچنین این محصولات در سایرهای متفاوتی و رنگ‌های متنوعی نظیر کرم و طوسی تولید میشوند . در این مقاله در مورد کلید حرارتی زیمنس سری 3RV2 صحبت میکنیم .

ساختار کلید حرارتی زیمنس

ساختار کلید حرارتی بطور کلی شامل :

  1. کلید قطع و وصل و یا کلید 0-1 برای کنترل دستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  2. قابلیت تنظیم درجه جریان که معمولا 10 درصد بیش‌تر از جریان نامی موتور است.
  3. کلید تست که برای تست سالم بودن دستگاه استفاده می‌شود.
  4. دارای 3 فاز قدرت که ورودی به برق و خروجی آن به موتور است.

مشحصات فنی کلید حرارتی

این کلید‌های حرارتی بر اساس استاندارد های IEC 60947-2 و DIN VDE 0660-101 طراحی می‌شوند. مکانیزم کلیدهای حرارتی بصورت دسته گردان می‌باشد که خود این دسته گردان مکانیزم قفل شو دارد. ترمینال های اتصال کلید حرارتی شامل اتصال با پیچ، اتصال با فنر و اتصال با سرسیم حلقه ای می‌باشد. این کلیدها در سایز‌های مختلف تولید می‌‌شوند و همگی سه پل می‌باشند که شامل:

  1. سایز S00 (عرض 45mm و 16 آمپر)
  2. سایز S0 (عرض 45mm و 40 آمپر)
  3. سایز S2 (عرض 55mm و 80 آمپر)

 

عملکرد کلید حرارتی زیمنس سری 3RV2

عملکرد این کلیدهای حرارتی زیمنس به این گونه است که بوسیله سنسور یا حسگری که درون آن قرار گرفته است ، هنگام افزایش دما و یا تغییرات دمایی مربوط به دستگاه فعال شده و با فرستادن سیگنال به دستگاه هشدار می‌دهد تا اقدامات لازم برای کنترل دما صورت بگیرد و از تجهیزات مربوطه حفاظت شود. این کلید حرارتی شبیه به سنسور حرارتی عمل می‌کند. ساختار کلید حرارتی به گونه ای است که قابلیت نصب بر روی دستگاه را دارد و قطعاتی همچون ترمینال‌‌ها، حسگرها و بیشینه ساز دما ساختمان آن را تشکیل می‌دهند. لازم به ذکر است که از عوامل مهم افزایش دمای موتورهای الکتریکی سه فاز ، افزایش جریان مصرفی موتور ناشی از تحمل بیش از حد بار و یا مشکل فنی داخلی الکتروموتورها می باشد.

5 ویژگی منحصر به فرد کلید حرارتی زیمنس سری 3RV2

  1. دقت بالا : دقت بالای بکار رفته در کلید حرارتی زیمنس باعث شده امکان ایجاد خطا در تشخیص دما بالاتر برود و به سبب آن ایجاد مشکل در دستگاه تا حد چشمگیری کاهش پیدا کند.
  2. قابلیت سفارشی سازی : قابلیت سفارشی سازی کلید حرارتی زیمنس با توجه به نیاز شما است و ساخت آن بطور دقیق و خاص برای دستگاه مورد نیاز ، یکی از برترین ویژگی‌های کلید حرارتی زیمنس می‌باشد .
  3. ظرفیت جریان و ولتاژ: کلید حرارتی زیمنس بخاطر نوع و تنوع بالا می‌تواند از دستگاه‌ها با ولتاژ های مختلف پشتیبانی کند.
  4. مقاوم در شرایط سخت : کلید حرارتی زیمنس در برابر فشار، رطوبت و ضربه مقاوم است و در شرایط حاد و سخت عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد.
  5. استاندارد های کلید حرارتی زیمنس: کلید حرارتی زیمنس با رعایت استانداردهای بین المللی در زمینه برقی، الکترونیکی و … تولید شده و یک انتخاب قابل اعتماد برای صاحبان تجهیزات بزرگ می‌باشد.

کاربرد کلید حرارتی زیمنس سری 3RV2

کلید حرارتی زیمنس کاربردهای فراوانی در بخش صنعت دارد و امروزه از آن در صنایع مختلفی استفاده می‌شود که به آن اشاره خواهیم کرد.

  1. صنایع نفت و گاز و پتروشیمی: در این صنایع برای راه اندازی الکتروموتورهایی که به صورت مستقیم راه اندازی میشوند از این قطعه استفاده می شود.
  2. صنایع خودرو سازی: در صنعت خودروسازی برای راه اندازی خطوط مونتاژ از الکتروموتورهای فراوانی استفاده می شود، به همین دلیل از کلیدهای حرارتی استفاده میشود .
    به طور کل برای راه اندازی الکتروموتورها به صورت رله و کنتاکتوری ، استفاده از کلیدهای حرارتی برای حفاظت از موتور بسیار ضروری میباشد.

 

 

 

نصب کلید حرارتی زیمنس

چگونگی نصب کلید حرارتی بسیار مهم است و در عملکرد آن نقش مهمی دارد. برای نصب کلید حرارتی حتما به دستورالعمل نوشته شده در دفترچه راهنما توجه کنید. مراحل نصب کلید حرارتی زیمنس به این گونه است:

  1. قطع برق: برای حفظ ایمنی دستگاه در مراحل نصب کلید حرارتی لازم است برق مربوط به تجهیزات قطع باشد.
  2. مکان: مکان مناسب برای نصب کلید حرارتی زیمنس نزذیکی منبع حرارتی می‌باشد که توجه به آن مهم است.
  3. نصب کابل‌ها: کابل‌های الکتریکی باید به کلید حرارتی وصل گردد. برای اینکار لازم است از لوله محافظتی استفاده کنید.
  4. تست و بررسی: در مرحله‌ی آخر شما باید کلید حرارتی را تست و بررسی کنید تا مطمئن شوید که کلید حرارتی شما به درستی کار می‌کند.

کلام آخر

باتوجه به آنچه درباره عملکرد و ویژگی کلید حرارتی زیمنس گفته شد. داشتن این دستگاه در تمامی صنایع برای حفظ ایمنی دستگاه‌ها و کنترل دما یک دستگاه ضروری به شمار می‌آید. صاحبان صنایع بزرگ و گوناگون برای خرید این دستگاه و خرید تجهیزات اتوماسیون صنعتی و هم‌چنین اطلاع از قیمت‌های آن با ضمانت کیفیت می‌توانند از نمایندگی معتبر محصولات ریمنس ، شرکت اتوماسیون هفت دیدن کنند و محصولات مورد نظز خود را با بهترین قیمت و ضمانت اصل بودن تهیه کنند .

سوالات متداول

.

کلید حرارتی زیمنس در چه صنایعی کاربرد دارد؟

این کلید حرارتی زیمنس در تمامی صنایع برای حفظ دستگاه‌ها، کنترل دما و ایمنی کاربرد دارد

تفاوت میان کلید حرارتی زیمنس با بی متال چیست ؟

کلید حرارتی زیمنس بر خلاف بی متال برای قطع مدار نیازی به کنتاکتور ندارد

از کجا می‌توانیم کلید حرارتی زیمنس را تهیه کنیم؟

برای تهیه کلید حرارتی زیمنس با ضمانت بهترین کیفیت و تضمین منلسب ترین قیمت می‌توانید به سایت اتوماسیون هفت مراجعه نمایید